Златна лира 2024: Вечер на италијанска и македонска музика


Концерт на ГОРАН НАЧЕВСКИ – баритон и НИКОЛЕТА КОНТИ – пијано (Италија)

Понеделник, 14 октомври, 20 часот, Музеј на македонската борба
 
Програма: Џ. Бонончини, В. Л. Чампи, В. Белини, П. Тости, Џ. Верди, Т. Скаловски, Б. Цанев, Т. Зографски

 
Повеќестраната музичка активност на Горан Начевски се протега низ повеќе години, покривајќи го полето на вокалната и композиторската дејност. Образован на Факултетот за музичка уметност во Прага, каде што магистрира соло пеење и докторира музичка теорија со специјализација по теорија на композиција, неговиот композиторски опус вклучува изведби како на домашната сцена, така и во повеќе европски земји. Начевски ја гради својата вокална кариера со бројни концертни настапи и како солист на сцената на Македонската опера и балет.

Образованието го започнува во Скопје, каде што студира композиција со проф. Томе Манчев и соло пеење со проф. Ѕвезда Мирчевска. По петгодишни паралелни студии, во 2000 година магистрира композиција кај проф. Милан Славицки, а во 2001 година магистрира и соло пеење кај проф. Рене Тучек на Факултетот за музичка уметност во Прага. Во 2006 година докторира музичка теорија со специјализација по теорија на композиција.

Неговото творештво вклучува дела изведени во Македонија и странство (Италија, Прага, Виена, Белград), како што се циклусите за баритон и пијано „Балада за времето“ и „Есенска молитва“, „Гудачко трио“, „Дувачки квинтет“, „Фантазија за оргуљи“, „Господи помилуј“ за мешан хор, „Елегија за гудачи“ (добитник на чешката награда за композитори Гидеон Клајн), кантатата „Како молитва“ за баритон и симфониски оркестар (изведена во Рудолфинум, Прага), и други значајни композиции.

На вокалната сцена, Начевски дебитира успешно во улогата на Шарплес во операта „Мадам Батерфлај“ во 2006 година, продолжувајќи со настапи на сцената на Македонската опера и балет. Во период од три години, дебитира во 15 главни улоги, вклучувајќи ги Амонасро (Аида), Жермон (Травијата), Гроф Луна (Трубадур), Енрико (Лучија ди Ламермур), Марчело (Боеми), Тонио (Палјачи), и други.

Покрај оперските настапи, Начевски се истакнува и во концертната дејност, со настапи на Охридско лето, Есенски музички свечености, како и со рецитали во Скопје, Белград и Штип. Редовно настапува и на фестивалот Денови на македонската музика, каде што ги промовира своите и други македонски дела. Неговите настапи се одликуваат со „интерпретативна тенденција кон високо професионално толкување на делата, внимателен приод кон изведбата (на секој тон, секоја музичка фраза), со прецизна интонација, јасна дикција и убави динамички распони“.

Од 2007 година работи како професор на Факултетот за музичка уметност во Скопје, предавајќи теорија на музиката, композиција и соло пеење. Во 2018 година ја добива престижната награда „Златна лира“ за врвни уметнички достигнувања, а во 2022 година настапува како солист во „Воен Реквием“ со Македонската филхармонија.
 
Родена во Болоња, Николетa Конти студирала пијано, композиција и диригирање на Конзерваториумот „Џузепе Верди“ во Милано и Конзерваториумот за музика „Г.Б. Мартини“ во Болоња. Таа дипломирала на Универзитетот во Болоња, на катедрата за музичка естетика при ДАМС (дисциплини на уметноста, музиката и драмата), Факултетот за литература и филозофија, како и на музикологија.

Го продолжила своето образование по диригирање со Франко Ферара (Сиена), Леополд Хагер (Салцбург), Леонард Бернштајн, Сеји Озава и Курт Мазур (Танглвуд). Добитник на бројни награди, вклучувајќи ја и Првата награда на Музика да Камера „Градот Стреза“ и Третата награда на натпреварот „Николај Малко“ за диригенти на оркестри (Копенхаген), таа ја започнала својата кариера како диригент и во Италија и во странство, посветувајќи се и на оперскиот и на симфонискиот репертоар.

По курсот за диригенти кај Леонард Бернштајн на Академијата Санта Чечилија во Рим, таа била избрана од Маестро Бернштајн за негов асистент-диригент и да дебитира со Оркестарот на Академијата Санта Чечилија. Во Капитол, Конти ја добила престижната награда „Минерва“ за уметност, како првиот италијански музичар кој ја добил оваа чест. Во 2006 година ја добила честа „Кавалиер на Италијанската Република“ од претседателот на Републиката Карло Ацелио Чампи. Од тогаш соработувала со значајни фестивали и театри како Ковент Гарден, Театар Комунале во Фиренца, Театар Комунале во Болоња, Оперскиот фестивал Росини и Фестивалот на долината Итриа. Таа ја комбинира својата оперска работа со концертна кариера и настапувала со Лучано Павароти, Ренато Брусoн, Лео Нуќи и Даниела Деси.

Оркестрите што ги има диригирано вклучуваат: Оркестарот „Артуро Тосканини“, Оркестарот на Арена ди Верона, Оркестарот на Танглвуд музичкиот фестивал, Оркестарот „Реџионале Тоскана“, Симфонискиот оркестар Киушу, Унгарскиот симфониски оркестар, Симфонискиот оркестар на градот Ферара, Камерниот оркестар на Болоња, Оркестарот „Филармоници ди Болоња“, Филхармонискиот оркестар на Торино, Оркестарот „Ришон ле Цион“, Оркестарот „И Помериџи Музикали ди Милано“, Штутгартската филхармонија.

Конти диригирала и „Дон Џовани“ од Газанига во Театар Регио ди Торино, две современи опери на нивните премиери на Моцарт фестивалот во Роверето и во Театар Комунале во Болоња, „Набуко“ и „Мадам Батерфлај“ во продукција на Бепе Де Томази во Театрите на Асколи Пичено и Фано.

Во август 2000 година му асистирала на Маестро Антонио Папано во Лондон за снимањето на ЦД и филм од „Тоска“ со Оркестарот на Ковент Гарден. Конти добила големо признание кога диригирала „Мадам Батерфлај“ на Меѓународниот фестивал во Монтепулчијано. Во август 2001 година повторно му асистирала на Маестро Папано со Лондонскиот симфониски оркестар за снимањето на „Трубадур“, а неодамна диригирала концерт во Лисабон со Анџела Георгиу.

Конти диригирала со Кралскиот филхармониски оркестар во претставите „Пајаци“ и „Сестра Анџелика“ за Опера Холанд Парк, како и со продукцијата на „Убавата Елена“ за театрите во Пиза, Лука и Ливорно. Диригирала „Трубадур“, „Травијата“ и неколку гала концерти во Токио со Токискиот филхармониски оркестар. Неодамна диригирала со Оркестарот на Театар Лирико ди Каљари, Израелскиот симфониски оркестар на Ришон ЛеЦион, Хајдн Оркестарот во Болцано, Оркестарот Верди во Милано и продукција на „Трагедијата на Кармен“ под раководство на Франко Рипа ди Меана. Во 2009 година, Николетa Конти диригирала на годишниот концерт за Европскиот парламент.

Конти редовно диригира во Јапонија и држи предавања за музика во Италијанскиот институт за култура во Токио. Неодамна диригирала „Лучијa ди Ламермур“ за Опера Сај компанијата во Токио. Во јули 2016 година, Конти организирала Меѓународен мастер-клас за млади уметници „Фиоренца Коссото“, на кој учествувале оперски пејачи од различни земји (Кина, САД, Бугарија, Велика Британија). Мастер-класот бил спонзориран од Општина Болоња и постигнал голем успех со завршниот концерт во фоајето на Театар Комунале во Болоња.

Неодамна, Конти диригирала продукција на „Риголето“ на Фестивалот во Варна. Во март следната година ќе диригира неколку концерти во Куала Лумпур со Операта на градот Куала Лумпур и ќе одржи мастер-клас на Универзитетот Путра. Во мај ќе диригира концерт во Токио, а во октомври ќе диригира со Оркестарот на Фондацијата Тосканини во Парма.
 
Влезот на концертот е слободен.